woensdag 13 juli 2011

Rock Springs

Hotel: Orlando, International Drive, Clarion Inn & Suites € 33,-- p.n.
Afstand: Orlando - Rock Springs 33 miles / 53 km

Kelly Park $ 5,--, huur van de tubes $ 3,-- p.s.

Zodra we wakker zijn stappen we in de auto. We gaan naar Rock Springs, Kelly Park, zo'n 50 minuten rijden vanaf ons hotel aan International Drive in Orlando. Als we er bijna zijn maken we een stop bij een Publix en halen voor in het park drinken, stokbrood, salades en op verzoek van Milan, appeltaart.

Kelly Park is een 248 hectare groot County Park in Apopka. Zoals de naam, Rock Springs al aangeeft ontstaat er vanuit een spleet in een rotspartij een natuurlijke bron. Alle bronnen zijn 22 C. In de winter, zodra de zee te koud wordt, zwemmen de manatees (zeekoeien) vanaf zee naar deze bronnen/rivieren om hier te overwinteren. Kelly Park is populair, omdat je hier met de stroom mee kunt gaan op een grote tube (autoband), die je buiten het park langs de weg huurt. Er loopt een pad langs de rivier, waar je met je band naar het begin van de bron loopt. Hier klim je op je band en ga je met de stroom mee. Je doet er een half uur over stroomafwaarts in je tube van het begin tot het eind. Het is echt heel erg relaxed, je kan genieten van de zon en de natuur.




Zeker weten dat er geen alligators zijn?


Patatje met!
Als we terugkomen in Orlando gaan we nog even naar het Vans Skatepark, waar Milan nog een half uurtje kan zweten op de ramps.



Op de parkeerplaats bij Walmart.
Even uitproberen.......
Het was een superdag vandaag, mooi weer en warm 35 C. We hebben genoten van al het mooie in Kelly Park. We gaan op tijd slapen, want we willen morgen weer een dagje aan de kust doorbrengen. We weten nog niet waarheen. Eerst nog even googelen!

3 opmerkingen:

  1. Hi familie, tjonge jonge wat moest ik lachen om de foto hierboven! Dat ga ik ook maar eens doen geloof ik, lekker relaxed shoppen! Ik kan wel zien dat jullie echt genieten daar! Milan je lijkt wel een prof op de skatebaan. Geweldig, ik wou dat ik wat dichterbij zat, dan kwam ik beslist even kijken! Voor wat betreft Kelly Park/ Rock Springs, dat ga ik zeker onthouden voor als onze kinderen hier zijn, dat moeten wij ook uitproberen. Enne echt geen alligators daar? Liefs Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk zo met z`n band ga het hier toch ook nog even in de groep gooien wie weet dat ze het wat vinden.
    ben benieuwd waar jullie naar toe gaan voor de kust in ieder geval veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Roy en Jolanda,

    Ziet er allemaal goed uit!
    Ik ben jaloers, hier regent het alleen maar :-)
    Veel plezier nog.

    Groetjes Alinda

    BeantwoordenVerwijderen